Pariisin tammikuun muotiviikkojen päätteeksi on täältä peräpohjolasta syytä kiinnittää huomiota siihen mitä tarkoittaa itsevarmuus ja persoonallisuus brändille. Piirre, joka ei ole mitenkään ominainen kotimaisille brändeille.
Netti melkein räjähti tammikuussa muodista kiinnostuneiden keskuudessa, kun Celine ja YSL julkistivat uudet mainoskasvonsa Joan Didionin, 80, ja Joni Mitchellin, 71.
Joan Didion nousi Pinterestissä Voguen yhdeksi tammikuussa eniten pinnatuimmista kuvista. Veikkaan että näin tapahtui palvelun käyttäjien iästä riippumatta. Kyse on asenteesta.
Celine on brändinä hyvin nykyisen suunnittelijansa Phoebe Philon näköinen ei vain mallistoltaan, vaan myös markkinointiviestinnältään, jossa on vuosia johdonmukaisesti yhdistynyt tyylikäs robustisuus.
Luksusmuotibisneksellä ei ole juuri mitään yhteistä kahdenkympin rättikaupan kanssa. Celine, joka kuuluu LVMH konserniin (vuonna 2012 liikevaihto oli 172,2 miljoona euroa) teki viime vuonna myyntiennätyksen ja myynnin odotetaan kasvavan myös tänä vuonna.
Celine, josta on tullut yksi kopioiduista ja kriitikoiden ylistämistä brändeistä, saa kiittää menestyksestään niin mallistoaan kuin johdonmukaista itsevarman persoonallista markkinointiviestintäänsä.
Lopuksi; Vogue julkisti toivelistansa seuraavista ”hopeisista malleista”, joita toivoisi näkevän muotitalojen kasvoina.
Vastaa